شماره :
301
شنبه 1401/04/25 03:35

مصاحبه با محمد امین محمدی زاده

فعال در حوزه پرینتر سه بعدی فلز
محمد امین محمدی‌زاده از اعضای [کار]خانه هنر و طراحی، در ابتدای این مطلب به معرفی حوزه‌ی پرینت سه بعدی می‌پردازد سپس از مسیری که تا به امروز در این حوزه طی کرده می‌گوید.

آشنایی و انتخاب حوزه
نمایشگاهی از تکنولوژی‌های ساخت متفاوت وجود داشت که شرکت کردم. در بخش پرینتر‌های سه بعدی، بیشتر غرفه‌ها، پرینتر‌های FDM و  SLS را ارائه می‌کردند اما در غرفه شرکت نورا با پرینتر سه بعدی فلز رو به رو شدم، جذابیت این دستگاه باعث شد به سمت این حوزه جذب بشم و در حال حاضر در زمینه تولیدات و تعمییرات این نوع پرینتر با شرکت نورا همکاری می‌کنم.
 

مزیت‌های پرینتر سه‌بعدی
آینده‌ی روشن این حوزه باعث انتخابش به عنوان حوزه فعالیت اصلی من شد. پرینتر‌های سه بعدی سریعتر و با دقت بالاتر نسبت به روش‌های دیگر تولید فلزات عمل می‌کنند. نکته ای که بیشتر مواقع در نظر گرفته نمی‌شود هزینه های بالای انبارداری‌ است. زمانیکه تولیدکنندگان به یک قطع بصورت فوری نیاز دارند،
به راحتی می‌توانند در زمان کم با استفاده از پرینتر سه بعدی به آن دست پیدا کنند. در صورتیکه برای روش‌های دیگر این امکان نیست و تولید کننده ناگزیر است که قطعه را از قبل تهیه کرده و انبار کند، که همین امر هزینه‌هایی نظیر انبارداری و نیرو را افزایش می‌دهد. لازم به ذکر است که در مسیر ساخت نیز نیاز به نیروی انسانی در روش‌های دیگر ساخت بیشتر از پرینتر سه بعدی است و این منجر به هزینه‌ی بیشتر برای هم تولید کننده و هم مصرف کننده می‌شود. 
 

زمینه های استفاده 
پرینتر ها در بخش‌های مختلفی استفاده می‌شوند، از قطعات بزرگ تا بسیار کوچک برای مثال برای ساخت قطعات دندان پزشکی با دقت بالا، گزینه‌ای است که از آن استقبال شده است.
 

همکاری با دیگر رشته ها
در حال حاضر از روی علاقه شخصی،شروع به طراحی  دستگاه‌های ورزشی کردم، در این حوزه و حوزه‌های دیگر برای بعد استتیک و درک رفتاری کاربر به همکاری با دوستان طراح نیاز دارم.
 

آرزو در زمینه کاری
آرزو دارم پرینتر سه بعدی بسیار سریع تر با دقت بالاتر از پرینتر‌های موجود در سطح جهانی طراحی و تولید کنم. هرچند در صورت عدم دستیابی من‌هم سرعت تکنولوژی و تلاش همکاران بگونه ایست که مطمئن هستم، در آینده ای نزدیک این محصول در دسترس همگان خواهد بود.

سخن آخر
اگر بخواهم تجربه ای که در سال های کار به دست آوردم را با شما به اشتراک بگذارم، باید با این جمله شروع کنم که دنیای کار کاملا با دنیای تحصیل متفاوت است و هرچه سریعتر آشنایی با محیط کاری و تولیدات را شروع کنید، به نفعتان است. صبر نکنید تا مدرک کارشناسی و حتی ارشد خودتان را بگیرید.
نکته دوم این است که با تغییرات امروزه جهان دیگر نمی‌توان گفت که من فقط در یک زمینه مهارت و دانش دارم، افراد باید دارای توانایی‌های گوناگون مرتبط با رشته خود باشند. امروزه بازار کار از افراد مولتی تسک استقبال می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

X